فال

قالب وبلاگ

قالب وبلاگ

اس ام اس عاشقانه

 
اخبار سینمای جهان
صفحه نخست             مدیر وبلاگ            پست الکترونیک         آرشیو مطالب         قالب وبلاگ
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام جو

Captain America: The First Avenger

کاپیتان بی بو و خاصیت!

کارگردان: جو جانستون

بازیگران: کریس ایوانز – هیلی اتول – تامی لی جونز – هوگو ویوینگ – استنلی توسی

مدت زمان: 124 دقیقه

درجه نمایشی: PG-13

ژانر: اکشن / ماجرایی / هیجانی/ سوپرقهرمانی

امتیاز: 6

محصول سال 2011

خلاصه داستان و توضیحات

فیلم کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام جو در حکم مقدمه ای برای ورود فیلم انتقام جویان است; فیلمی که قرار است در سال 2012 همچون یک پدیده ی عظیم سینمایی و چه بسا چند رسانه ای رونمایی شود. کاپیتان آمریکا که با یک بودجه ی گزاف صد و چهل میلیون دلاری ساخته شده از محصولات استودیویی «مارول» است.

این استودیو وعده داده که دوستداران فیلم های سوپر قهرمانی در فیلم انتقام جویان شاهد حضور دسته جمعی سوپرقهرمان های مورد علاقه شان – از هالک و مرد آهنی تا تور و کاپیتان آمریکا و ... – خواهند بود. برنامه ریزی مارول به این ترتیب بوده که تا قبل از اکران عمومی انتقام جویان تک تک سوپر قهرمان های این فیلم در فیلم های مستقل مربوط به خود حضور بیابند. کوین فیگ تهیه کننده ی مورد اعتماد مارول, برای ساختن این فیلم ها مجموعه ی متنوعی از کارگردان ها را به کار گرفته است. به این ترتیب کاپیتان آمریکا آخرین تیزر برای گرم کردن بازار چند میلیارد دلاری فیلم انتقام جویان است. در پایان تیتراژ نهایی کاپیتان آمریکا به تماشاگران نوید داده می شود که کاپیتان به زودی باز خواهد گشت, که اشاره ای است به حضور این کاراکتر در فیلم آتی انتقام جویان.

کاپیتان آمریکا کاراکتری است که برای اولین بار در سال 1941 در قالب یک کامیک بوک عرضه شد. سال 1941 جنگ جهانی دوم با تمام قدرت در قاره ی اروپا در جریان بود. آمریکایی ها در این زمان در آستانه ی ورود به جنگ برای نجات دموکراسی های غربی بودند. شور میهن پرستی در این سال ها در آمریکا در اوج خودش بود و کاراکتر کمیک بوکی کاپیتان آمریکا, به عنوان یک سوپر قهرمان شدیدا میهن پرست که حامی صددرصد آرمان های آمریکایی است, زاده ی چنین شرایطی بود.

گرچه تصور چنین کاراکتری در اوایل دهه ی چهل میلادی دشوار نیست اما در دوران حاضر که تشت آرمان گرایی آمریکایی از بام افتاده است به دشواری می توان چنین سوپر قهرمان سوپر میهن پرستی را تصور کرد و از همین روست که حتی نام این فیلم و نام این کاراکتر کمی عجیب و غریب به نظر می رسد!

فیلم با صحنه ای که مربوط به زمان حاضر است آغاز می شود. در پی پیدا شدن سپر محافظ کاپیتان آمریکا در آب های منجمد اقیانوس, فیلم به سال 1942 رجعت می کند. آمریکایی ها و آلمانی ها هر یک جداگانه در تلاش هستند تا با استفاده از یک سرم ویژه, انسان های معمولی را به جنگجویان شکست ناپذیر و همه فن حریفی تبدیل بکنند. در اردوی آلمان ها, دانشمندان نازی با تزریق سرم ویژه به یک ژنرال سابق به اسم یان اشمیت (هوگو ویوینگ) کاری کرده اند که این فرد مبدل به موجودی خبیث و تشنه ی قدرت بشود; موجودی به مراتب خطرناک تر و خبیث تر از آدولف هیتلر. همزمان در اردوی آمریکایی ها, یک دانشمند آلمانی پناهنده شده به آمریکا, دکتر آبراهام ارسکین (استنلی توسی), قصد ندارد اشتباه آلمانی ها را تکرار کند. او دنبال یک آدم مناسب می گردد تا از قدرت های تازه به دست آورده ی خود به نحو مسئولانه ای استفاده بکند. ارسکین نهایتا این فرد را پیدا می کند. استیو راجرز (کریس ایوانز), جوان لاغر و ضعیفی است که در آرزوی پیوستن به ارتش کشورش به سر می برد.

متاسفانه زمانی که راجرز برای ثبت نام به ارتش مراجعه می کند در معاینه های پزشکی رد می شود و تقاضایش برای پیوستن به ارتش مورد قبول قرار نمی گیرد. اما دکتر ارسکین تشخیص می دهد که این جوان میهن پرست بهترین فرد برای تزریق سرم ویژه به بدن اش است. راجرز پیشنهاد ارسکین را می پذیرد و به این ترتیب سرم ویژه به بدن وی تزریق می شود و تحت انواع اشعه ها قرار می گیرد. دیری نمی گذرد که این جوان لاغر و ضعیف مبدل به یک سوپر قهرمان می شود; سوپرقهرمانی به اسم کاپیتان آمریکا. در ادامه ی ماجرا ماپیتان آمریکا به جنگ رقبای آلمانی خود می رود و ...

 

کاپیتان آمریکا هیچ خصوصیت تازه ای ندارد جز تکنیک جلوه های ویژه ای که کریس ایوانز را به شدت لاغر کرده تا مناسب ایفای نقش استیو راجرز لاغر مردنی باشد. تقریبا هیچ مضمونی در فیلم وجود ندارد که ما قبلا در فیلم های سوپر قهرمانی ندیده باشیم. سوپرقهرمانی که فیلم ارائه کرده خیلی کلیشه ای و ملال آور است. بر خلاف سوپر قهرمان هایی مثل بتمن و مرد عنکبوتی که درگیری های درونی و احساسی خاص خودشان را داشته و دارند, کاپیتان آمریکا کوچکترین مشکل و تضاد درونی ای ندارد و همین ویژگی, که در دهه ی سفید و سیاه چهل میلادی مطلوب و مورد پسند همگان بود, باعث شده که این کاراکتر به موجودی ملال انگیز و بی بو و خاصیت تبدیل شود./


منبع :دنیای سینما                                                                ویرایش:اخبار سینمای جهان



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





شنبه 30 مهر 1390برچسب:, :: 17:56 ::  نويسنده : علی ملکی



<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 184
بازدید کل : 4772
تعداد مطالب : 58
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->

 
   
فال حافظقالب وبلاگقالب وبلاگگالری عکسفاگالری عکس آلامتو