فال

قالب وبلاگ

قالب وبلاگ

اس ام اس عاشقانه

 
اخبار سینمای جهان
صفحه نخست             مدیر وبلاگ            پست الکترونیک         آرشیو مطالب         قالب وبلاگ
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

دوفیلم لئوناردو دی کاپریو همزمان اکران می شود!

 

«گتسبی بزرگ» و «جانگو آزاد شده» با بازی لئوناردو دی‌کاپریو کریسمس سال آینده روی پرده سینماها می‌رود...

استودیوهای برادران وارنر و ویلیج رودشو «گتسبی بزرگ» به کارگردانی باز لورمان را 25 دسامبر 2012 اکران خواهند کرد.

شرکت واینستین نیز در همین روز «جانگو آزاد شده» کوئنتین تارانتینو را روانه سینماها می‌کند. لئوناردو دی‌کاپریو در هر دو فیلم بازی می‌کند.

از سوی دیگر برادران وارنر «هابیت: یک سفر غیرمنتظره» پیتر جکسون را 14 دسامبر اکران خواهد کرد.

توبی مگوایر، کری مالیگان، ایسلا فیشر، جوئل ادگرتن و الیزابت دبیکی دیگر بازیگران «گتسبی بزرگ» هستند که ماه ژوئیه در استرالیا کلید خورد.

«گتسبی بزرگ» بر مبنای رمان معروف اف. اسکات فیتزجرالد (1940- 1896) ساخته می‌شود که داستانی درباره دوران پرتلاطم دهه 1920 است. این کتاب اولین بار سال 1925 منتشر شد.

ماجراهای «گتسبی بزرگ» در نیویورک و لانگ آیلند و در دورانی روی می‌دهد که فیتزجرالد آن را عصر جاز می‌نامید
.

داستان درباره مردی جوان به نام نیک کاراوی (مگوایر) است که سال 1922 از ایالات مرکزی آمریکا به لانگ آیلند می‌آید و آنجا مجذوب سبک زندگی همسایه خود می‌شود که مردی مرموز به نام جی گتسبی (دی‌کاپریو) است
.

«گتسبی بزرگ» در قالب یک نمایش در برادوی روی پرده رفته و تاکنون مضمون چند فیلم سینمایی بوده، از جمله فیلمی در سال 1974 به کارگردانی جک کلیتن که بر مبنای فیلمنامه‌ای از فرانسیس فورد کوپولا ساخته شد و رابرت ردفورد و میا فارو در آن بازی کردند.

لورمان 49 ساله که در استرالیا به دنیا آمده سال 2001 فیلم «مولن روژ» را بازی نیکول کیدمن ساخت که در هشت رشته نامزد اسکار شد و در دو بخش بهترین طراحی هنری و بهترین طراحی لباس جایزه برد.

«رومئو+ژولیت» و «استرالیا» از دیگر ساخته‌های اوست.

منبع:
ورایتی

ویرایش و تنظیم در اخبار سینمای جهان

 


شنبه 30 مهر 1390برچسب:, :: 18:28 ::  نويسنده : علی ملکی

20وسترن محبوب کوئنتین تارنتینو ونگاهی مختصر به هرکدام

 

این روزها کوئنتین تارانتینو در حال ساخت فیلمی تازه در ژانر محبوب‌اش وسترن اسپاگتی‌ است. و این مقاله‌ای است ، درباره بیست وسترن اسپاگتی محبوب تارانتینو...

1) خوب بد زشت (سرجو لئونه)

بهترین فیلم ژانر و شاید حتی بهترین وسترن تاریخ سینما. شاهكار لئونه كه در آن آنقدر با كلیشه های ژانر بازی میكند تا در نهایت به شكل كاملا جدیدی از وسترن دست می یابد و دیگران را وادار میدارد تا از او تقلید كنند. فصل نبرد سه نفره پایانی به مدد موسیقی انیو موریكونه خارق العاده و بازی ایلای والاك چیزی در حد معجزه است.



2) به خاطر چند دلار بیشتر (سرجو لئونه)

تقابل یك جایزه بگیر یك انتقامجو و یك راهزن دیوانه به مدد سبك شوخ طبعانه لئونه و موسیقی درجه یك موریكونه آنقدر جذابیت داشته كه بی صاحب ترین ژانر سینما را صاحب اعتباری جهانی كند. باز هم نقطه قوت اصلی فیلم فصل طولانی دوئل پایانی با موسیقی موریكونه است.



3) جنگو (سرجو کوربوچی)

بهترین فیلم غیر لئونه ای ژانر ساخته یك سرجوی دیگر . كوربوچی ابایی ندارد تا قهرمان آدمكش انتقامجوی فیلمش را شبیه بزرگترین اسطوره زندگی اش یعنی مسیح به تصویر بكشد. فصل اولین رونمایی جنگو از مسلسلش اكنون به شناسنامه ژانر بدل شده است.



4) مزدور (سرجو كوربوچی)

اولین و یكی از مهمترین فیلمهای زیر شاخه ژانر وسترن موسوم به فیلمهای زاپاتایی كه داستان رفاقت یك جایزه بگیر لهستانی(فرانكو نرو) و یك انقلابی مكزیكی (تونی موسانته) را همراه با یكی از معروفترین و باشكوه ترین ملودیهای انیو موریكونه روایت می‌كند.



5) روزی روزگاری در غرب (سرجو لئونه)

حكایت غلبه تمدن بر بدویت به مدد سبك پر طمانینه لئونه . هر نمای فیلم بوی مرگ و تمام شدن می‌دهد و شخصیتهای اصلی در هر قطبی كه باشند درست شبیه همدیگرند و از مسیرهای متفاوتی به سوی مقصدی مشابه می‌روند . شكل پازل گونه خاطره چارلز برانسن از مرگ برادرش درخشان است و طبق معمول معركه گردان اصلی، موریكونه است.



6) به خاطر یك مشت دلار (سرجو لئونه)

اولین فیلم درست و حسابی ژانر هرچند به اندازه دیگر فیلمهای لئونه خوب نیست ولی حداقلش این است كه ایستوود و موریكونه را ستاره می‌كند.



7) روز خشم (تونینو والری)

فیلمی درباره رابطه مرید و مرادی یك هفت تیر كش حرفه ای(لی وان كلیف) و پسری جوان(جولیانو جما) كه درپایان رودر روی هم قرار میگیرند. وسترنی خوش ساخت كه در صحنه های كشت و كشتار و دوئل سرشار از نوآوری است همراه با موسیقی شنیدنی ریز اورتولانی.



8) مرگ سوار بر اسب می تازد (جولیو پترونی)

یكی از بهترین آثار ژانر درباره پسر جوانی كه درصدد گرفتن انتقام قتل عام خانواده اش از مسببان آن است و در این راه غریبه ای مرموز با بازی لی وان كلیف نیز كمكش می كند. تارانتینو در بیل را بكش ارجاعات متعددی به این فیلم داشته است؛ از موسیقی انیو موریكونه در فصل درگیر اوما تورمن با گروه هشتاد وهشت دیوانه تا شیوه یاد آوری فصل كشته شدن عروس در صحنه های مواجه شدن با قاتلانش.



9) ناواهو جو (سرجو كوربوچی)

حكایت نبرد سرخپوستی انتقامجو با بازی برت رینولدز با قاتلان همسرش. موسیقی باشكوه موریكونه بر كل فیلم سنگینی می كند و سال‌ها بعد زینت بخش فصل كشته شدن بیل در بیل را بكش شد.



10 ) بازگشت رینگو (دوچو تساری)

دنباله ششلولی برای رینگو كه از فیلم اصلی خیلی بهتر است.رینگو(جولیانو جما) از جنگ به خانه باز می‌گردد و درمی یابد كه خانه و كاشانه و حتی زن و فرزندش را زمین داری مكزیكی تصاحب كرده پس همراه با موسیقی حزن انگیز انیو موریكونه نبردی حیثیتی را آغاز می‌كند.



11) جدال بزرگ (سرجو سولیما)

اولین وسترن اسپاگتی ای كه در آن به گرایشات چپ گرایانه به شكلی كاملا عینی عرضه شد. درباره یك كلانتر كه در جریان تعقیب یك روستایی مكزیكی به اتهام قتل یك دختربچه رودست خورده است. فصل پایانی كه در آن لی وان كلیف و توماس میلیان به شكلی توامان با دو بدمن فیلم دوئل می كنند بسیار دیدنی است و البته باز هم امان از انیو موریكونه.



12) ششلولی برای رینگو(دوچو تساری)

یكی از معروفترین آثار ژانر كه چون تلاش می‌كند تا از همه نظر شبیه نمونه های آمریكایی باشد؛ چندان دیدنی نیست ولی جولیانو جما را بدل به ستاره می‌كند.



13)‌ یاغیان كثیف (فرانكو روستی)

یك یاغی به مدد دوستش از پای چوبه دار میگریزد و خود را پسر از جنگ برگشته پیرمردی كور جا می زند و با نامزد پسر ارتباط برقرار میكند ولی در نهایت عده ای راهزن را در شهری آخرالزمانی از پا درمی آورد و و پیرمرد و دختر را ترك می گوید. فیلمساز فضای شهر خالی از سكنه را عالی از كار درآورده و موسیقی كار ساخته جیانی فریو از چهره های شناخته شده ژانر است.نام دیگر فیلم دسپرادو است.



14) سكوت بزرگ(سرجو كوربوچی)

شاهكار كوربوچی و فیلم حیثیتی ژانر درباره درگیری یك هفت تیركش لال و عده ای جایزه بگیر بی رحم. فیلم به زیبایی در مناطق پر برف كورتینا دامپزو ایتالیا فیلمبرداری شده كه لوكیشن اصلی پلنگ صورتی(بلیك ادواردز)نیز بوده و با موسیقی مثل همیشه شنیدنی موریكونه همراهی می‌شود. كوربوچی منابع الهامش برای خلق شخصیت اصلی را عیسی مسیح، مارتین لوتركینگ، و ارنستو چه گوارا بیان كرده است.



15) دوئل بزرگ(جان كارلوسانتی)

یك وسترن اسپاگتی معمولی درباره یك مارشال ایالتی (لی وان كلیف) كه با یك خانواده متنفذ درگیر میشود.آن چه بیش از هرچیز فیلم را دیدنی و در واقع شنیدنی می‌كند موسیقی درخشان لوییس انریكه باكالف است كه تارانتینو از آن درفصل انیمیشن كودكی اورن ایشی ای در فیلم بیل را بكش استفاده كرد. نسخه دوبله شده فیلم با نام سایه های انتقام در شبكه ویدئویی موجود است.



16) به زنده ها شلیك كن برای مرده ها دعا بخوان (جوزپه واری)

از نمونه های شاخص وسترن اسپاگتی که بیش از هر چیز بخاطر تفاوتهایش با وسترن آمریکایی تامل بر انگیز است (مثل هر وسترن اسپاگتی خوب دیگری) درباره عده ای سارق بانک که در راه مکزیک گرفتار می‌شوند با بازی کلاوس کینسکی و موسیقی ماریو میلیاردی.



17) Tepepa (زنده باد انقلاب) (جولیو پترونی)

یك وسترن زاپاتایی درباره همراهی یك انقلابی مكزیكی (توماس میلیان) و یك جنتلمن اروپایی(جان استاینر)در راه پیروزی انقلاب كه در نهایت انگیزه های شخصی آنها را رودر روی هم قرار می‌دهد.



18) زشت ها(جایزه بگیر) (یوجنیو مارتین)

عامل اصلی جذابیت این وسترن پرتحرك یوجنیو مارتین اسپانیایی مثل بسیاری از فیلمهای دیگر ژانر موسیقی آن است كه توسط استلویو كیپریانی یكی از بهترین آهنگسازان سینمای ایتالیا ساخته شده. فیلم در ضمن یكی از معروفترین فیلم‌ها در میان بی شمار وسترن اسپاگتی ای است كه ستاره كوبایی ژانر، توماس میلیان در آنها بازی كرده است



19) زنده باد جنگو (فردیناندو بالدی)

یكی از بهترین آثاری كه در پی توفیق جنگو (سرجو كوربوچی) ساخته شده كه در خط داستانی و نشانه های بصری هم متاثر از فیلم كوربوچی است. ترنس هیل اینجا پیش از شهرتش در قالب ترینیتی باید انتقام مرگ همسرش را از دوست سابقش بگیرد.



20) قاتلین مسلسلی (پائولو بیانكینی)

یك وسترن بسیار خشن كه در خط داستانی بی شباهت به ششلولی برای رینگو نیست.تنها كسی كه قادر به انجام ماموریتی دشوار است یك هفت تیر كش محكوم به قتل (رابرت وودز) است. آهنگساز فیلم پیرو پیچونی است و جان آیرلند هم در میان بازیگران قرار دارد.

منبع: کافه سینما

ویرایش و تنظیم در اخبار سینمای جهان
 

شنبه 30 مهر 1390برچسب:, :: 18:23 ::  نويسنده : علی ملکی
10اقتباس سینمایی برتر 25سال گذشته
 
 
 
هرچند خیلی‌ها اعتقاد دارند اقتباس‌های سینمایی هالیوود از رمان‌های کلاسیک در بسیاری موارد فاجعه‌بار بوده، اما فیلمسازانی هم بوده‌اند که کار خود را فوق‌العاده انجام داده‌اند. هالیوود ریپورتر به همین بهانه ۱۰ اقتباس سینمایی برتر سال‌های اخیر را انتخاب کرده است...

۱۰ اقتباس سینمایی برتر ۲۵ سال گذشته + عکس | funitarin.com

«فهرست شیندلر» «Schindler’s List»/ فیلم پرقدرت استیون اسپیلبرگ که بر مبنای رمان توماس کنیلی ساخته شد، هفت جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم و کارگردان دریافت کرد. فیلم با وجود مضمون تلخ خود در گیشه‌های فروش موفق بود و در دنیا بیش از ۳۲۱ میلیون دلار فروخت.
........................
 
 
۱۰ اقتباس سینمایی برتر ۲۵ سال گذشته + عکس | funitarin.com

«پارک ژوراسیک»
«Jurassic Park»/ استیون اسپیلبرگ سال ۱۹۹۳ رمان علمی تخیلی مایکل کرایتن را به پرده سینماها آورد. فیلم او انقلابی در جلوه‌های تصویری بود و ۹۱۴ میلیون دلار در دنیا فروخت. «پارک ژوراسیک» دو دنباله به همراه داشت و فیلم چهارم هم در دست ساخت است.
..................................
 
 
۱۰ اقتباس سینمایی برتر ۲۵ سال گذشته + عکس | funitarin.com
«آلیس در سرزمین عجایب» «‌Alice in Wonderland» / جانی دپ سال ۲۰۱۰ در قالب کلاه‌دوز دیوانه فرو رفت تا در اقتباس زنده/ انیمیشن تیم برتن از قصه محبوب لوییس کارول به این شخصیت جان ببخشد. میا واسیکوسکا بازیگر جوان استرالیایی هم نقش شخصیت آلیس را بازی کرد. فیلم یک موفقیت بزرگ برای استودیو دیسنی بود و بیش از یک میلیارد دلار در دنیا به دست آورد.

................................


۱۰ اقتباس سینمایی برتر ۲۵ سال گذشته + عکس | funitarin.com

 

«فارست گامپ» «Forrest Gump» / اقتباس سال ۱۹۹۴ رابرت زمه‌کیس از کتاب وینستن گروم شش جایزه اسکار گرفت و در دنیا ۶۷۷٫۳ میلیون دلار فروش داشت. تام هنکس نقش اصلی فیلم را بازی می‌کند.
.....................................

 

۱۰ اقتباس سینمایی برتر ۲۵ سال گذشته + عکس | funitarin.com

 

«کمک» «The Help» / این فیلم که با اقتباس از رمان سال ۲۰۰۹ کاترین استاکت ساخته شده با استقبال پرشور تماشاگران و منتقدان روبرو شد. «کمک» از ۱۰ اوت اکران شد و تاکنون ۱۷۳٫۳ میلیون دلار در دنیا فروخته است. تیت تیلور دوست دوران کودکی استاکت این فیلم را برای استودیو دریم ورکس کارگردانی کرد. اما استون، وایولا دیویس، اوکتاویا اسنسر و برایس دالاس هوارد در «کمک» بازی می‌کنند که درباره ارتباط زنان سفیدپوست با خدمتکاران سیاه‌پوستشان در میسی‌سیپی سال‌های ۱۹۶۰ است.
................................

 

۱۰ اقتباس سینمایی برتر ۲۵ سال گذشته + عکس | funitarin.com

 

«ارباب حلقه‌ها» «Lord of the Rings» / طرفداران مجموعه داستان‌های فانتری «ارباب حلقه‌ها» نوشته جی آر. آر. تالکین با دیدن نمونه‌های سینمایی این داستان‌ها ناامید نشدند. «ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه» سومین فیلم این مجموعه در سال ۲۰۰۳ با دریافت ۱۱ جایزه اسکار نام خود را در کنار «تایتانیک» و «بن هور» به عنوان رکورددار جوایز اسکار ثبت کرد. «بازگشت پادشاه» پرفروشترین فیلم این مجموعه سینمایی است، مجموعه‌ای که بیش از ۲٫۹ میلیارد دلار در دنیا فروش داشته است.
.............................

 

۱۰ اقتباس سینمایی برتر ۲۵ سال گذشته + عکس | funitarin.com

 

«بیمار انگلیسی» «The English Patient» / این درام رمانتیک که داستان آن در دوران جنگ جهانی دوم روی می‌دهد، سال ۱۹۹۶ از روی رمان مایکل اونداتجی ساخته شد. فیلم آنتونی مینگلا ۹ جایزه اسکار برد و در دنیا ۲۳۱٫۹ میلیون دلار فروخت. رالف فاینس و کریستین اسکات تامس و ژولیت بینوش در «بیمار انگلیسی» بازی می‌کنند.
..................................

 

۱۰ اقتباس سینمایی برتر ۲۵ سال گذشته + عکس | funitarin.com

 

«نقطه کور» «The Blind Side» / ساندرا بولاک برای بازی در نقش شخصیتی واقعی به نام لی آن تویی برنده جایزه اسکار شد. اقتباس سینمایی جان لی هنکاک از کتاب فوتبالی سال ۲۰۰۶ مایکل لوییس، داستان واقعی مایکل اور را به تصویر می‌کشد که تا پیش از تبدیل شدن به یک ستاره فوتبال آمریکایی یک بی‌خانمان بود. فروش «نقطه کور» در دنیا بیش از ۳۰۹ میلیون دلار بود.

 

۱۰ اقتباس سینمایی برتر ۲۵ سال گذشته + عکس | funitarin.com

 

«ماجرای دنباله‌دار گرگ و میش» «The Twilight Saga» / سری فیلم‌های «گرگ و میش» که از روی رمان‌های رومانتیک/ فراطبیعی استفنی مایر ساخته شدند عملا به یک پدیده فرهنگی تبدیل شد و رابرت پاتینسن، کریستن استیوارت و تیلور لاتنر را به مقام ستاره رساند. چهار کتاب «گرگ و میش» به پنج فیلم تبدیل شدند که تاکنون سه فیلم اکران شده است. این مجموعه سینمایی بیش از ۱٫۸ میلیارد دلار در دنیا فروخته است.

 

۱۰ اقتباس سینمایی برتر ۲۵ سال گذشته + عکس | funitarin.com

 

«هری پاتر» «Harry Potter» / سری فیلم‌های «هری پاتر» بر مبنای مجموعه کتاب‌های جی. کی. رولینگ ساخته شدند. هشتمین و آخرین فیلم این مجموعه محبوب تابستان ۲۰۱۱ اکران شد و مجموع فروش این سری فیلم‌ها را به 8 میلیارد دلار رساند. دانیل رادکلیف، روپرت گرینت و اما واتسن بازیگران «هری پاتر» با این فیلم‌ها بزرگ شدند.
...............................

منبع: خبرآنلاین

ویرایش و تنظیم در اخبار سینمای جهان

 
شنبه 30 مهر 1390برچسب:, :: 18:18 ::  نويسنده : علی ملکی



<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 103
بازدید ماه : 103
بازدید کل : 4691
تعداد مطالب : 58
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->

 
   
فال حافظقالب وبلاگقالب وبلاگگالری عکسفاگالری عکس آلامتو