فال

قالب وبلاگ

قالب وبلاگ

اس ام اس عاشقانه

 
اخبار سینمای جهان
صفحه نخست             مدیر وبلاگ            پست الکترونیک         آرشیو مطالب         قالب وبلاگ
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

سرنوشت نهایی 5

 

 Final Destination 5

حضرت عزرائیل اصلا دوست ندارد کسی به او رودست بزند!

کارگردان: استیون کوئیل

بازیگران: نیکلاس داگوستو – اما بل – مایلز فیشر – الین رو – پی.جی بایرن – کورتنی بی.ونس

مدت زمان: 92 دقیقه

درجه نمایشی: R

ژانر: ترسناک / هیجان انگیز

امتیاز: 7

محصول سال 2011

خلاصه داستان و توضیحات در یازده سال پیش که فیلم سرنوشت نهایی به روی پرده ی سینماهای جهان به نمایش درآمد کمتر کسی فکر می کرد که عمر این مجموعه چنین طولانی شود. اگر به سرنوشت مجموعه فیلم های مشابهی مثل جمعه ی سیزدهم و کابوسی در خیابان الم توجه کنیم پی می بریم که این فیلم ها در مرز دنباله های سوم و چهارم متوقف شدند یا کارشان به دنباله های ویدئویی کشیده شد اما سرنوشت نهایی حالا مفتخرانه قسمت پنجم خود را ارائه کرده و این طور به نظر می رسد که تا تعیین سرنوشت نهایی این فیلم ها هنوز راه درازی باقی مانده است.

این دیرپایی را باید به حساب قدرت های بالقوه ی مجموعه فیلم های سرنوشت نهایی برای خلق و ایجاد صحنه های هراسناک و نفس گیر گذاشت. آنچه باعث این امیدواری ها شده, کیفیت نسبتا خوب سرنوشت نهایی 5 است. قسمت پنجم پس از قسمت اول بهترین فیلم مجموعه به شمار می رود; هرچند که ماجرا همان ماجرای قدیمی است: عده ای از مرگ های محتوم خویش می گریزند اما مرگ بعدا باز می گردد که جان تک تک آنها را بگیرد. در قسمت پنجم یک اتوبوس پر از مسافر که تعدادی از آنها کارگردان و کارمندان یک کارخانه ی کاغذ سازی هستند روی یک پل معلق متوقف می شوند. دلیل توقف انجام پاره ای عملیات تعمیری روی پل است.

سام (نیکلاس داگوستو) که یکی از مسافران اتوبوس است ناگهان بر اثر یک پیش آگاهی ترسناک پی می برد که پل به زودی فرو خواهد ریخت و همه ی آنها به جز نامزد سابق اش مولی (اما بل) کشته خواهند شد. سام تلاش می کند که مسافران اتوبوس را متوجه این خطر بکند اما فقط هفت نفر از آنها به حرف او گوش می کنند و از محل خطر دور می شوند. لحظاتی بعد پل فرو می ریزد و همه ی کسانی که روی پل قرار داشتند کشته می شوند. روزنامه ها اسم این هشت بازمانده را «هشت خوش شانس» می گذارند. اما این پایان ماجرا نیست. یک مامور اداره ی آگاهی آمریکا (کورتنی بی.ونس) به سام مشکوک شده و می خواهد بداند که او چگونه و چطور از پیش خبر داشته که پل به زودی فرو خواهد ریخت. اما گرفتاری اساسی تری در راه است: مرگ تصمیم گرفته که جان تک تک این افراد را, که جملگی قرار بود در حادثه ی فروریزی پل بمیرند اما از سرنوشت های محتوم خویش گریخته اند, بگیرد.

در این میان, یک مامور پزشک قانونی (تونی تاد) که از حقیقت قضیه اطلاع دارد به بازماندگان توضیح می دهد که آنها فقط از یک راه می توانند از مرگ محتومشان بگریزند; هرچند که انتخاب این راه هزینه ی گزافی دارد که ...

در قسمت پنجم یک مجموعه فیلم ترسناک ارایه ی هر چیز تازه یا جالبی اساسا کار دشواری است. دلیل دشواری اش هم مشخص است. این مجموعه فیلم ها از همان قسمت نخست فرمولی را مطرح کرده اند که تکرار آن در همه ی قسمت ها اجباری است (عده ای به مرگ رودست می زنند و سپس مرگ بازمی گردد تا جان آنها را بگیرد); درست مثل شاعری که مثلا باید در فرمت رباعی شعر بگوید یا در فرمت غزل, سازندگان این فیلم ها هم مجبورند که به چارچوب های بنا گذاشته شده در قسمت اول پایبند باقی بمانند. اما سازندگان قسمت پنجم به رغم ماندن در این چارچوب های الزامی توانسته اند با گنجاندن دو سه تا پیچش غیر منتظره (که یکی از آنها طرح یک احتمال برای گریز از سرنوشت مرگبار گریزناپذیر است) در طرح داستانی زهر پیش بینی پذیر بودن قصه را تا حد زیادی بگیرند. علاوه بر این, صحنه های مرگ و کشتار فیلم با چنان هوشمندی و ابتکار عملی ساخته شده که موجب بروز سطح تازه ای از هراس و وحشت در تماشاگر می شود.اینها همان عواملی است که قسمت پنجم را از بقیه ی قسمت های قبلی متمایز ساخته است.

فیلم دو بازیگر خوب هم دارد: یکی از مایلز فیشر که تماشاگر را یاد تام کروز جوان می اندازد و دیگری از کورتنی بی.ونس که نقش مامور اف بی آی را به نحو بسیار قابل قبولی بازی کرده است. البته قسمت پنجم از مشکل همیشگی فیلم های این مجموعه نتوانسته فرار کند و آن وجه کمرنگ شخصیت پردازی قربانیان است. در واقع باید گفت نقاط قوت فیلم در حیطه ی عناصر غیر انسانی آن است: صحنه های اکشن خوش ساخت, ساختارهای هوشمندانه و غریب, صحنه های مرگ و هراسی که این صحنه ها در ذهن و روح تماشاگر ایجاد می کنند.

کارگردان فیلم, استیون کوئیل از دستیاران قدیمی جیمز کامرون است. این فیلمساز که سرنوشت نهایی 5 اولین تجربه ی کارگردانی اش به شمار می رود, حداقل نزد استاد خودش خوب یاد گرفته که صحنه های اکشن را چگونه در طیف گسترده ای, از ترسناک و خونین گرفته تا کمدی سیاه, به تماشاگر عرضه کند. به فیلمنامه نویس فیلم هم باید به خاطر آن دو پیچش یا توئیست جان افزا در خط داستانی همیشگی فیلم پوئن داد. در مجموع اگر طالب صحنه های خونین و خشن و مرگبار باشید, این فیلم همان فیلمی است که حتما باید آن را تماشا بکنید!/

 

منبع:دنیای سینما
                          
ویرایش دراخبار سینمای جهان

جمعه 13 آبان 1390برچسب:, :: 20:5 ::  نويسنده : علی ملکی

اسرار لیسبون

 

mysteries of lisbon

مرحله ی تولید: اکران شده

ژانر: هنری/خارجی، درام، ترسناک و اقتباس

مدت زمان فیلم: ۴ساعت و ۳۲ دقیقه

تاریخ اکران: ۵ آگوست ۲۰۱۱

درجه بندی سنی :MPAA بدون درجه بندی

لوکیشن فیلم برداری: سینترا، پرتغال

محصول: پرتغال

این فیلم که برنده ی ۷ جایزه و افتخار دو بار نامزدی را دارد، درامی خارجی در کشور پرتغال است. اقتباسی از داستان چارلز دیکنز. پسری که به دنبال کشف حقیقت زندگی پدرش می باشد و گرفتار در دودلی سختی است. دودلی بر سر عشق.به دوستداران ادبیات و فیلم های تاریخی و اقتباسی تماشای این فیلم را پیشنهاد می کنیم. البته باید بگوییم که این فیلم ساخت کشور پرتغال است و زبان آن انگلیسی نیست، نکته ی دیگر زمان فیلم است که ۴ساعت و ۳۲ دقیقه می باشد و حوصله ی شما را می طلبد.

منبع:کاملترین

ویرایش:اخبار سینمای جهان

جمعه 8 مهر 1390برچسب:, :: 10:52 ::  نويسنده : علی ملکی
صفحه قبل 1 صفحه بعد
.: Weblog Themes By PICHAK :.



<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 30
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 113
بازدید ماه : 113
بازدید کل : 4701
تعداد مطالب : 58
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->

 
   
فال حافظقالب وبلاگقالب وبلاگگالری عکسفاگالری عکس آلامتو